Ako vas zanima na koje aspekte treba da obratite pažnju kada je u pitanju sidrenje plovila, na pravom ste mestu.
Bilo da je prostora malo ili vam vreme izgleda nestabilno, a nameravate da usidrite svoje plovilo – vredi imati nekoliko veština u rukavu.
Pre svega, kada sidrite čamac, potrebno je da ostavite dovoljno prostora da vaš čamac opiše potpuni krug oko svog sidra – bez preklapanja sa ljuljajućim krugovima drugih čamaca.
Što više dometa upotrebite, bolje je držanje i bolji efekat amortizacije lančane mreže koja se proteže prema morskom dnu.
Realnost je, međutim, da je često nemoguće koristiti onoliko opsega koliko želite. Možda ste ograničeni blizinom drugih plovila, područjem lošeg držanja ili geografskim problemima kao što je obala ili područje plitke vode.
Kako da se pripremite za sidrenje?
Kada se pripremate za sidrenje, prvo odredite pravac u kojem vetar duva ili struja teče u tom području. Ovo se zove „čitanje zanošenja“, jer će vam reći u kom pravcu će vaš čamac verovatno zanositi kada isključite motor.
Izaberite mesto gde želite da budete, a zatim idite direktno “u vetar“ ili struju odatle. Zaustavite se kada mislite da ste otišli dovoljno daleko da uzmete u obzir obim.
U idealnom slučaju, drugi putnik na pramcu treba da se drži sidra dok postavljate čamac. Na komandu vozača, osoba na pramcu treba da spusti sidro preko palube. Kada udari u dno, polako se povucite prema gore dok ispuštate potrebnu količinu zamaha da biste postigli pravi domet – a zatim zavežite konopac za luk.
Neki čamci su opremljeni vitlom, što je vitlo koje se koristi za podizanje i spuštanje sidra sa pramca. Ako vaš čamac ima vitlo, obavezno otključajte sigurnosni kabl pre upotrebe.
Sidrenje plovila – Kako glasi glavno pravilo?
Glavno pravilo kada je u pitanju sidrenje plovila glasi „ko prvi dođe, prvi bude uslužen“. Tako da, ako vidite da se drugi čamac možda usidrio na mestu na kom ste vi želeli (ako je prvi stigao tamo) onda vi morate otići negde drugde.
Ukoliko sidrite čamac u prometnoj zoni, pokušajte da izaberete čamce slične veličine, nagiba i podvodnog profila za sidrenje u blizini.
Uz nekoliko izuzetaka, sidra rade tako što se orijentišu na morsko dno i ukopaju, prvo na vrhu, a zatim proširuju rupu kako bi zauzeli deo koji se stalno širi.
Sidro je dizajnirano tako da lanac ili konopac prate liniju sidra duž morskog dna.
Neki saveti koji će vam koristiti
Kad god se usidrite na peščanoj sprudi ili u polju za sidrenje ili sidrištu gde ima mnogo drugih plovila, pokušajte da održite što je više moguće otvorenog prostora oko vašeg čamca. Ne znate koliki obim koriste drugi čamci na sidru, i ne želite da rizikujete da “zalutate“ u drugi čamac ako se vetar, struja ili plima promeni.
Sila vetra ili struje i vaš zamah unazad bi trebalo da pomognu da se sidro postavi na dno. Ako ne završite tamo gde ste planirali da budete na sidru, možete da promenite položaj. Ne zaboravite, uvek možete povući sidro i pokušati ponovo.
Kao mera predostrožnosti, dobra je ideja da imate nož na brodu u slučaju da se vreme brzo pokvari.
Kada se sidrite na peščanoj sprudi ili plaži, ponesite drugo, manje sidro. Samo, nikada nemojte koristiti sekundarno sidro u teškim uslovima, jer to može izazvati opasnu situaciju.
Ako znate kako da pravilno koristite sidro, vaše plovilo će biti sigurno, tako da možete da se koncentrišete na zabavu kad god „visite na udici“.
Tehnonautika – Kompletna oprema za sidrenje na jednom mestu!
+ There are no comments
Add yours