Ako se pitate kako izabrati zaštitne boje za plovilo, probaćemo da vam približimo ovu tematiku u narednim redovima.
Zaštitna boja je u suštini dizajnirana da obezbedi efikasnu zaštitu od spoljašnjih uticaja sa kojim se jedno plovilo sreće – uključujući i antikorozivnu zaštitu.
To je generalno sistem sastavljen od više slojeva različitih boja – vodootpornih, otpornih na morsku vodu, otpornih na kiseline i boje otporne na vremenske uslove.
Koja je uloga zaštitnih boja za plovilo?
Različite boje se koriste naizmenično i one su vrsta zaštitnog premaza koji se uglavnom koristi za zaštitu plovila od slane ili slatke vode.
Ovakvi premazi imaju specifična funkcionalna svojstva – stoga mogu pružiti vrhunsku zaštitu površinama na koje se nanose. Zaštitni premaz ima za cilj da štiti sve potopljene delove plovila od uticaja morske ili slatke vode.
Morski premazi štite plovila od korozije i abrazije. Premazi dizajnirani za ovo tržište su posebno formulisani da obezbede glatku plovidbu i kao takvi se koriste u svrhe protiv obrastanja, antikorozije i samočišćenja.
Antikorozioni premazi se uglavnom primenjuju tokom novih brodogradnji. Ove boje pružaju zaštitu površini od abrazije, korozije i udara.
Boje i premazi za plovila se uvek koriste naizmenično. Ovo treba da budu vodootporni, zaštitni slojevi koji se nanose na površine izložene ili uronjene u slatku i slanu vodu.
Primena morskih boja i premaza
Morski premazi se prvenstveno koriste za zaštitu delova brodskih plovila od korozije i prljanja. Sistem premaza koji se primenjuje na bilo koji deo broda zavisiće od sredine kojoj je deo broda izložen.
Na dnu broda se nanose temeljni premazi boje protiv korozije, nakon čega sledi boja protiv obrastanja – antialgini.
Boje protiv obrastanja mogu se nanositi nakon premaza koji sprečavaju koroziju i ne bi trebalo direktno da dodiruju čelični trup, pošto prisutna toksična jedinjenja mogu izazvati koroziju.
Savremena praksa zahteva kompletan sistem farbanja za trup iznad vodene linije. Ovo može biti zasnovano na vinilnim i alkidnim smolama ili na bojama od poliuretanske smole.
Vreme sušenja može varirati u zavisnosti od vrste boje, uslova okoline i debljine nanesenog premaza. Obično, morskoj boji može biti potrebno nekoliko sati da se osuši na dodir, ali može potrajati nekoliko dana za potpuno očvršćavanje.
Redovno održavanje je ključno za produženje veka farbanih površina na vašem plovilu.
Ovo uključuje redovno čišćenje površine, izbegavanje jakih hemikalija ili abrazivnih materijala, otklanjanje bilo kakvih oštećenja ili ogrebotina u najkraćem mogućem roku i nanošenje ponovnih premaza prema potrebi.
Tehnonautika – Sve na jednom mestu za vaše plovilo!
Na osnovu tehničke stručnosti i iskustva stečenog kroz našu dugu istoriju, možemo da vam ponudimo niz sveobuhvatnih sistema zaštitnih boja za vaše plovilo.
Tehnonautika teži proširenoj upotrebi zaštitnih boja za različite krajnje upotrebe, gde nastavljamo da razvijamo i isporučujemo proizvode visokog kvaliteta.
Tako vam možemo ponuditi moderne boje koje obezbeđuju dugotrajnije antikorozivne performanse, boje bez rastvarača i rastvorljive u vodi za poboljšanje ekoloških performansi, boje koje se mogu nanositi i stvrdnjavati pod vodom, kao i boje protiv obrastanja (antialgini).
Unapredili smo naše proizvode i sisteme premaza. Akumulirali smo mnoga iskustva, što nam je omogućilo da vam ponudimo isključivo najbolji kvalitet boja za plovila!
Nadamo se da smo vam pomogli i da sada znate kako izabrati zaštitne boje za plovilo!
+ There are no comments
Add yours